autoExpert





autoExpert » СТАТЬИ » Персонал.Подб.и обуч. » Технічна освіта в Україні. Магістри безробіття

Технічна освіта в Україні. Магістри безробіття

Матеріал, пов'язаний з проблематикою підготовки фахівців у сфері техніки, точніше - ремонту і сервісу автомобілів. Нагадаємо: за статистикою, одне робоче місце в автопромі обумовлює створення семи (!) робочих місць в суміжних галузях економіки. Тож немає нічого дивного в тому, що ця галузь у розвинених країнах є однією з головних передумов науково-технічного прогресу, розвитку економіки і соціальної сфери.

Технічна освіта в Україні. Магістри безробіття

Незважаючи на ту обставину, що вітчизняне виробництво автомобілів переживає не найкращі часи, це правило все одно чинне і в Україні. Просто зайнятість населення в нашій державі в даному випадку забезпечується іноземними виробниками, які постачають нам свою техніку. А для її нормальної роботи необхідні дороги, будівництво виробничих приміщень і офісів, постачання запасних частин, паливно-мастильних і витратних матеріалів, лаків, фарб, шин, інструментів, контрольно-вимірювальних стендів і приладів, верстатів і т. ін. Не будемо забувати й про тих, хто працює над нормативно-правовою базою цієї галузі, працівників ЗМІ, рекламних агентів, правоохоронців, податківців, юристів, вчених, посадовців і багатьох інших, чия робота так чи інакше забезпечується автотранспортною системою.

Але найперше необхідні фахівці: інженери, хіміки, механіки, слюсарі, токарі, електрики, газоелектрозварники, малярі, менеджери, логісти - цей перелік можна продовжити. Давайте замислимося над простим питанням: а звідки в Україні беруться фахівці для такої роботи? Адже їх не постачають із-за кордону разом з автомобілями.

Відповідь проста: їх готує вітчизняний бізнес. Система вищої і середньої спеціальної технічної освіти в Україні такими питаннями займається настільки опосередковано, що її значення для відповідного кадрового забезпечення все менше відповідає сучасним вимогам. Власне, не відповідає взагалі. Нині де-факто з'явилося стільки нових технічних спеціальностей, що про них не завжди знають навіть у провідних технічних вишах, не кажучи вже про державні служби зайнятості, профільні міністерства, різноманітні контролюючі органи і законодавців.

Це серйозна проблема, і її треба вирішувати, хоча б тому, що робота таких фахівців пов'язана з безпекою руху. У мирний час не менш важливими є й інші чинники, наприклад, необхідність для кожної людини мати свій соціальний статус - офіційно визнану професію, можливості створення професійних громадських об'єднань, системного підвищення кваліфікації і т. ін.

Але через агресію РФ проти нашої Батьківщини такі питання з усією очевидністю починають зачіпати інтереси Міністерства оборони України, а отже - і РНБО. Наведу тільки один приклад, про який автору цих рядків відомо з перших, так би мовити, рук.

Військова частина у Володимирі Волинському, яку влада "мирно" трощила майже чверть століття, перед загрозою навали колаборантів і російських найманців виявилася фактично небоєздатною, як і вся українська армія. Очевидно, так було заплановано. Але місцеві технарі - механіки, мотористи, газоелектрозварники, токарі, слюсарі, електрики, шиномонтажники і багато інших фахівців без зайвих балачок гуртом взялися відновлювати бойову техніку, і вже через два тижні, підкреслюю - через два тижні - ця військова частина у повному складі відбула на лінію фронту і стала на захист України.

Принципову роль в налагодженні оборони України проти РФ, безумовно, відіграла висока здатність українців до самоорганізації. Але без висококваліфікованих технарів, збережених, навчених і перенавчених, знову ж таки підкреслюю, переважно на підприємствах сфери автобізнесу, які до того ж надали армії не тільки ремонтників, а й свій ресурс - від запасних частин, пального, гуми і всього необхідного до автопоїздів разом з водіями для підвозу провізії і забезпечення логістичних потреб війська, шанси України дати здачі агресору реально були б набагато меншими.

А тепер, коли у цих мовчазних трудяг накопичилися проблеми, які перешкоджають розвитку їхньої галузі і для вирішення яких не треба ні капіталовкладень, ні кредитів, ні інвестицій, а вистачить лише зваженої державної команди - її не чути.

Замислитися над питаннями технічної освіти для автотранспортної (якщо брати ширше - транспортно-логістичної) галузі повинна була б і Державна служба зайнятості. Адже в цій галузі забезпечується дуже багато робочих місць, і вакансій на її підприємствах теж вдосталь. А тимчасом у центрах зайнятості - черги безробітних, і що особливо прикро, там багато молоді, яка навіть не підозрює про наявність на ринку нових, добре оплачуваних і престижних технічних професій. Центри зайнятості про такі спеціальності теж не знають, тому що змушені користуватися запліснявілими класифікаторами професій радянських часів. Тому в цих центрах молодій амбітній людині можуть запропонувати хіба що роботу автослюсаря, за якою тягнеться ще совковий репутаційний шлейф бруду, пияцтва і нікчемності. Або, наприклад, влаштуватися при нагоді сажотрусом чи кожум'якою (на диво, такі професії в офіційних переліках теж збереглися). Натомість у них не зазначено, наприклад, спеціальності механіка з ремонту автоматичних трансмісій або майстра з ремонту автономних автомобільних опалювачів, менеджерів по запасних частинах чи паливно-мастильних матеріалах і багатьох інших, які вже давно стали повсякденням у сфері автобізнесу, але яких в Україні за законом ніби й не існує. Міністерству освіти від цього ні холодно, ні жарко, тому що матеріально-технічна база, навчальні програми і методики для технарів формувалися в ті самі часи, що й класифікатори професій. З таким ресурсом нині можна підготувати хіба що магістрів безробіття.

Швайнфуртська автомобільна академія. Так вчаться професіям для автосервісу в німецькому ПТУ. Цікаво, хто-небудь із українських викладачів був у офіційному відрядженні тут або в подібних европейських закладах? autoExpert був ще у 2008 році...
Технічна освіта в Україні. Магістри безробіттяТехнічна освіта в Україні. Магістри безробіття

Технічна освіта в Україні. Магістри безробіття

Технічна освіта в Україні. Магістри безробіття

Технічна освіта в Україні. Магістри безробіття

В публікаціях на наступних сторінках ми ознайомимо наших адресатів з методами підготовки фахівців у сфері ремонту і сервісу найсучаснішої автотехніки, напрацьованими провідними спеціалізованими ремонтно-сервісними підприємствами України.

Всі наші респонденти починали свій бізнес з повного нуля, і від самого початку розраховували тільки на себе. Але на сьогоднішній день вони поширили свою діяльність не тільки на всю Україну, а й далеко за її межі і вільно конкурують зі світовими брендами навіть і на їхній території. Важливо зазначити, що ці підприємства мають власні навчальні центри і готують спеціалістів не тільки для себе, а для всієї транспортної системи, причому не тільки української.

До міркувань таких фахівців з приводу потреб, відмінностей і можливостей вітчизняної технічної освіти варто було б прислухатися.

Редакція autoExpert`a сподівається, що добірка нижченаведених матеріалів допоможе перекинути, нарешті, місток над тією прірвою, яка все більше відділяє офіційну систему технічної освіти від тієї, яку надалі давайте домовимося називати альтернативною. Кумулятивний ефект від такого єднання може перевершити найоптимістичніші очікування.

Підготував Сергій Пархомов

Опубліковано в журналі autoExpert №5 2017. Використання матеріалів можливе лише з посиланням на джерело.


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
 (голосов: 0)


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.

Архив

Январь 2018 (4)
Декабрь 2017 (26)
Ноябрь 2017 (28)
Октябрь 2017 (26)
Сентябрь 2017 (26)
Август 2017 (44)


Для размещения рекламы обращайтесь в рекламный
отдел по телефону:

+38 (067) 537-82-42