autoExpert




autoExpert » СТАТЬИ » Бизн.,событ.,интерв. » Сергій Овсієнко, директор «Інтер Карз Україна»: „Криза все розставить по місцях”

Сергій Овсієнко, директор «Інтер Карз Україна»: „Криза все розставить по місцях”

Підбили підсумки, розпитали про плани. З’ясувалося, що криза – це лише привід прискіпливіше шукати нові можливості, що не могли не відкритися зі зміною ситуації на ринку. Такий висновок народився у розмові з директором компанії «Інтер Карз Україна» Сергієм Овсієнком.

- Криза стала темою номер один в будь-якій розмові. Ви як співвласник і керівник дочірньої компанії одного з найвпливовіших європейських дистриб’юторів запчастин, напевно, гостро відчуваєте різницю у проявах економічного колапсу, умовно кажучи, „тут” і „там”…
- На жаль, колапс поки що помітний лише по цей бік українського кордону. Нещодавно я мав розмову з партнером – президентом компанії «Інтер Карз» Кшиштофом Алєксовічем. Кількома словами його позицію можна передати так: в Україні «Інтер Карз» спокійно переживе цю кризу, а в Європі такого стресу просто немає. Тож, наші позиції стабільні, на відміну від автовиробників, у яких справді є проблеми. На початку грудня відбулася зустріч членів закупівельного союзу ATR, до якого ми входимо, з виробниками. За ці дні я зустрівся з представниками 21-ї фірми-виробників на рівні топ менеджерів. Деякі з них до 80% своєї продукції поставляють на конвеєр. І якщо, наприклад, у Renault зараз більше мільйона непроданих автомобілів стоять на майданчику, це означає, що бізнес постачальника запчастин так само зупинився. І то! Незважаючи навіть на такий застій, в Європі немає такої ситуації, як у нас…

- Сергію Івановичу, як польські акціонери реагують на ситуацію в Україні?
- Вони розуміють ситуацію і готові до курсових втрат, а також до грошової підтримки. Наведу такий приклад. У нас є один постачальник, з яким не працює польський «Інтер Карз». Це Gulf – голландський виробник мастильних матеріалів. Останнього разу ми, як завжди, відправили автомобіль за продукцією, а на заводі кажуть: страхова компанія понизила рейтинг України, тому платити за продукцію треба наперед. Але за контрактом ми не мусимо того робити! Я взяв гарантійного листа від польського «Інтер Карз» на мільйон євро. Не вийшло… Тепер будемо брати мастила, які продає польський «Інтер Карз». Можливо, Gulf’а в Україні більше не буде. Але я знаю, що інші виробники, з якими працює «Інтер Карз», навіть не думають вчинити щось подібне, хоча відносно решти українських компаній у них можуть бути певні обмеження. В нас таке сталося з одним-єдиним виробником. Але хто з того втратив?..

- Ви маєте свій прогноз щодо подальшого розвитку подій?
- Далі буде ще гірше, особливо для виробників автомобілів, які останнім часом суттєво нарощували випуск продукції, брали задля цього кредити, розраховуючи віддати з майбутніх продажів, що мають постійну тенденцію росту. А продаж став… Виробники запасних частин, м’яко кажучи, в шоці.
Звичайно, ми відчуваємо кризу. Як і всі решта, ми були змушені підвищити ціни зі зміною валютного курсу. Але зростання курсу євро все одно зумовлює великі курсові втрати, незважаючи на збільшену маржу у гривні. Є проблеми, але не бракує оптимізму. «Інтер Карз» - друга компанія в Європі за товарообігом, тож страху перед майбутнім у нас немає.

- У такому разі чи є у вас персональний „рецепт виживання” для компанії „Інтер Карз Україна”?
- Рецепт – це надто голосно. Але завдяки підтримці материнської компанії і деяким власним стратегіям плануємо тримати бізнес на рівні. Наприклад, візьмемо сегмент автозапчастин для імпортних автомобілів, які перебувають на гарантії. До цього часу ми не мали можливості бути постачальниками авто дилерів у цьому сегменті. Вони самі забезпечували свої потреби. Однак криза означатиме зменшення товарообігу і прибутку фірми. У випадку автодилерів отримані прибутки вони все одно будуть вимушені вкладати в автомобілі, оскільки, по-перше, мають представляти широкий модельний ряд за умовами своїх контрактів, а по-друге – автомобілі для них є найпершим джерелом того ж самого прибутку. Тобто в умовах обмеженого бюджету вони муситимуть економити на закупівлі запчастин. Не виключаю, що це дасть нам можливість продавати автодилерам ті самі запчастини з тих самих заводів, але дешевше і без назви «оригінальні». Отже, ми можемо виграти, оскільки здатні запропонувати більш дешевий товар тої самої якості.

- Криза в жодному разі не відміняє оцінки досягнень за минулий рік і визначення стратегічного плану розвитку компанії на рік 2009-й. Минулий, наскільки пам’ятаю, у Вас був роком логістики. Що на разі у перспективі?
- Так, минулий рік ми присвятили максимум зусиль розвитку власної системи логістики. Перед нами стояла мета реорганізувати роботу центрального складу і покращити маршрути руху товару по філіях. Мушу сказати, що я задоволений результатом. Логістика покращилась, наскільки нам це дозволяли площа складу і комп’ютерна програма. Якщо говорити про концепцію розвитку «Інтер Карз», рік логістики завершився. З нового року ми перейшли на програмне забезпечення Novision, яке буде врешті-решт коригуватися онлайн з польською програмою. Це допоможе надати сервіс нашому клієнту. Ще нововведення – сканерна система відбору товару на складі і переведення усіх філій на роботу в онлайн-режимі
Також 2009-й рік, буде роком покращення іміджу «Інтер Карз» в Україні і суттєвого розширення асортименту продукції. Увійдемо в групи азійських автомобілів (японських, корейських), а також тих, що, як я казав, досі на гарантійному обслуговуванні. Це наша стратегічна мета на цей рік. Всі під час кризи будуть згортатися, а ми – розширюватися. Хоча, якби за моїми плечима не було польського «Інтер Карзу», можливо, і мені довелося б когось звільнити, якісь філії закрити… Натомість плануємо збільшити вплив на ринок (ринок же ж нікуди не подінеться, він існуватиме!).

- Але ж ринок таки скоротиться! Вантажні перевезення майже зупинилися, а це означає, що так само зупинився ремонт техніки…
- Продаж запчастин для вантажного транспорту складає 30% нашого товарообігу. Це немало. Але навіть якщо ми з них втратимо половину – 15%, то надолужимо у легковому сегменті, мастилах, обладнанні. Це можливо, якщо поставити собі таку мету. Автомобілі все одно їздитимуть. Єдине що – власники нових іномарок рахуватимуть, чи купувати їм за 700 гривень фільтр салону у офіційного дилера, чи за 300 у нас.
Традиційно в грудні продаж падає десь на 30-40 відсотків. У січні, за звичай, взагалі продажів немає. Але бюджет 2008 року ми виконали ще за 11 місяців з урахуванням закладеного в нього зростання на рівні 38%, порівняно з 2007-м. Отже, грудень був „у плюсі”. На цей рік, незважаючи на кризу, плануємо зростання на 50%. І то не у гривні, а в євро!

- Розширення асортименту, яке ви ставите собі на меті цього року, за звичай, вимагає солідних інвестицій, тож мало хто наважиться на такий крок як раз під час скорочення ринку і згортання бізнесової активності…
- На то у нас є певні розрахунки і стратегії. На даний момент 30% товару ми закуповуємо у польського «Інтер Карзу», 50% - безпосередньо у виробників і 20% - в українських постачальників. Тоді як раніше в Польщі ми закуповували 80-100%, і сьогодні, гадаю, час якщо не повернутися повністю до тих цифр, то переглянути їх у бік збільшення. В «Інтер Карз» є дуже цікаві групи, які нам невигідно возити від виробника. Наприклад якісь гідравлічні ремкомплекти. Завод знаходиться в Іспанії, і везти звідти цілу фуру невигідно, якщо ми їх продаємо дві коробки на місяць.
Я знаю «Інтер Карз» з того часу, коли це була невеличка фірма у Варшаві зі складом меншим, ніж у нас тут на Сирецькій. Це фірма, яка завжди пропонувала гальмівну колодку найдешевшу, просто дешеву, дорогу і середню за ціною. І це щонайменше! Вони ніколи не обмежували асортимент. Людину може не влаштовувати ціна, якість або вона просто не любить цю марку. У мене є знайомі, які не будуть заливати Mobil, що ти їм не обіцяй. Вимагають Castrol. При цьому можуть порівнювати між собою мінеральне мастило однієї марки і синтетичне іншої.
Тому «Інтер Карз» пропонує лише гальмівної групи 15 марок, тоді як українські компанії звикли до двох-трьох. Отже, ми цього року фокусуватимемо зусилля на розширенні асортименту, організуємо доставку з Польщі двічі на тиждень (зараз лише раз на тиждень).
В «Інтер Карз» є багато дріб’язкових речей, без яких автомобіль не поїде, але закуповувати у виробника невигідно. Відповідно, автодилери їх возять самі, решта закуповує у контрабандистів. До речі, на цьому товарі можна виставити зручну ціну. Адже коли треба – власник не зважатиме на те, коштуватиме ця деталька п’ять гривень чи сім. Чому б не скористатися своїми перевагами? До того ж перехід на нове програмне забезпечення дозволить нам використати статистику польського «Інтер Карзу», отримувати звідти аналітику, що виключить можливість помилок у формуванні розширеного асортименту.

- У зв’язку з кризою чи плануєте Ви розвивати власний проект партнерської мережі станції техобслуговування?
- Ми маємо цей проект, але його реалізація заморожена, допоки ми не зможемо забезпечити повний комплект матеріалів і послуг для його відкриття. По-перше, жодна українська фірма поки не може забезпечити хоча б 70% необхідних станції запчастин. А станція не може лише міняти амортизатори і то на окремих марках автомобілів. А є ж моделі, на які певні виробники ексклюзивно випускають запчастини. Отже, асортимент українських компаній не відповідає вимогам станцій. По-друге, ринок не готовий до втілення таких проектів. Я завжди порівнюю з Польщею – ми маємо геть інший ринок і власне інший автопарк… Неможливо нав’язати ринкові те, до чого він не готовий.

- У такому випадку, яку структуру має набути український автопарк, аби наблизитися до польського?
- Те, що зараз у нас, за статистикою, було в Польщі у 1998-99-му роках. Бум продажу нових автомобілів, популярні моделі типу BMW 540. Вони так само проходили через це. Зараз якщо ти день поїздиш Варшавою на автомобілі (а там парк трохи більший, ніж у Києві), то зможеш побачити один Porsche Cayenne. А можеш і не побачити. BMW Х5 буде один-два. Три вже не побачиш. Те саме з Toyota Camry. Побачити Land Cruiser можна хіба що коли він витягує катер на причепі. Існують такі автомобілі, але вони не їздять по дорогах так, як у нас. Зараз в Польщі з’явилися «американці», бо вони дешеві. Типові автомобілі – це Peugeot 206, VW Golf, Opel Vectra і Corsa, Toyota Yaris, Chevrolet Lanos. Тобто автомобілі навіть не середнього класу. Здебільшого – це малолітражки. Тоді як десять років тому двигуни були 1,8 – 3 літри. Зараз практично всі на дизелі, а якщо бензин – то 1,6 л максимум. Дволітровий автомобіль просто задорого тримати. Люди рахують, бо багато жінок не працює. У них має бути маленький автомобільчик для власних потреб (наприклад, відвезти дітей до школи або зробити закупи). У чоловіка – свій автомобіль. Якщо службовий, то може бути VW Passat. І то механіка, без шкіри.
Якщо говорити про сервіс - в 98-му році у Варшаві було повно автомагазинів. Зараз я не знаю жодного. У «Інтер Карза» шість філій у Варшаві, у «Фоти» одна. Є «Інтертім», ще пара фірм. Магазинів немає. Однозначно ця тенденція проявиться і в нас. Ну, хіба що контрабанда буде і далі процвітати – тоді проявиться ще нескоро...

- А аксесуари, хімія, колеса – де вони у Польщі продаються?
- Здебільшого у супермаркетах. В нас лише почали з’являтися – в «Епіцентрі», в «МЕТРО» щойно почали продавати автотовари в нормальному асортименті. У Варшаві, так само як і в нас, проблема з парковкою. Для маленьких магазинчиків платна і взагалі відсутня парковка – то величезна проблема. У нас поки що так само немає розвинутої системи продажу аксесуарів на заправках (хіба що маленькі магазинчики із завищеними цінами). Там же - повноцінні магазини з нормальним асортиментом.

- Ви не відчуваєте поки що інтересу власників заправок до вас як постачальника?
- Колись ми пробували постачати спеціальний набір товарів для заправок – омивателі, мастила. Але заправники грішать тим, що погано платять. Треба мати хороші нерви, щоб з ними працювати. Хоча я не думаю, що на заправках можуть продаватися, приміром, фільтри. А от мастило – літрові каністри на долив. Бо чотирьохлітрові людина вже купить в іншому місці, за меншу ціну.

- На Вашу думку, чи навчить криза українців економити?
- Це точно! Криза все розставить по місцях! Людям дуже хочеться легко заробити гроші, при цьому ще й неякісно виконавши роботу. Але досі попит дозволяв прогодуватися усім. Зараз же половина працівників взагалі сидітиме без роботи. Гадаю, криза почасти нам на користь – зіб’є невиправдано завищені ціни і змусить тверезо оцінювати цінність своєї праці.

Олександр Кельм, autoExpert.
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
 (голосов: 0)


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.

Архив

Май 2018 (15)
Апрель 2018 (26)
Март 2018 (26)
Февраль 2018 (21)
Январь 2018 (9)
Декабрь 2017 (26)


Для размещения рекламы обращайтесь в рекламный
отдел по телефону:

+38 (067) 537-82-42