Масляный фильтр WIX - история бренда.Фильтры WIX-FILTRON в Украине
autoExpert » СТАТТІ » Автокомпоненти » WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой

  • Переглядів: 3819
  • Дата: 5-09-2014, 11:14
  • Print
Коли береш в руки масляний фільтр, чи замислюєшся над технікою, прогресом та історією автомобільної індустрії? Напевне, ні. Для багатьох з нас це просто металевий циліндр, який повинен періодично замінюватись, бо про це написав виробник автомобіля у графіку технічного обслуговування.

ЛЖ Олександр (LG Alexander), перший президент -WIX-Filters, якось сказав: «Погляд назад корисний, якщо це допомагає нам дивитися уперед». Його думка так само актуальна сьогодні, як і 75 років тому.

Отже, поговоримо разом з фірмою WIX-FILTRON, яка зробила вагомий внесок у розвиток масляного фільтра (яким ми його знаємо сьогодні), про процеси фільтрації оливи, що використовуються в автомобільній галузі.

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой
Коротка історія масляного фільтра

Було б неправильним стверджувати, що масляний фільтр супроводжував автомобільну промисловість з самого її початку. Перші автомобілі були повністю позбавлені будь-якої фільтрації олив, в результаті чого необхідність заміни мастила з'являлась кожні 1000 або 3000 км, в кращому випадку. В той час гостро постала потреба в захопленні і фільтрації продуктів та часток, що утворюються в процесі роботи двигуна та зносу його компонентів. Без фільтра ці частки вільно потрапляли в мастило.

Коли використання олив у системі змащування двигуна набуло певного стандарту, постала потреба у фільтрації мастила для захисту двигунів автомобілів від пошкоджень і передчасного зносу. Можна здогадатися, що перші конструкції фільтрів були дуже примітивні - як правило, у вигляді металевої чи дротяної сітки в кілька шарів, розташованих на вході масляного насоса. Багато конструкцій на цій ранній стадії підлягали очищуванню і повторному вживанню.

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой
Двигун Good Maxwell, 1922 р. один з перших, що був обладнаний масляним фільтром.

Початок новітніх конструкцій

Прототип масляного фільтра, який подібний на той, що ми знаємо сьогодні, був розроблений в 1923 році. Винахідник Ернест Джон Світленд (Ernest John Sweetland) спроектував фільтр, який він назвав Purolator - поєднання слів «Pure Oil Later», що у вільному перекладі може звучати як «масло чисте довше». Purolator був встановлений в системі змащування біля масляного насоса. Спочатку фільтр складався з семи шарів тканини, якою були обгорнуті перфоровані пластини. Все це в свою чергу було поміщене в міцному контейнері. Цей простий фільтр також був оснащений візиром на одній із сторін. Це дозволяло користувачеві контролювати процес фільтрації та подачі масла, і коли тільки цей процес ставав слабкішим і повільнішим, можна було проводити заміну.

Винахід виробляють масово

Як це майже завжди буває в історії, винахід якогось продукту не обов'язково супроводжується його успіхом на ринку. Тільки поява того, хто може побачити можливості там, де інші не бачать (в тому числі - винахідник), може змінити хід історії. Такою людиною став Джеймс А. Ебелес (James A. Abeles). Він побачив потенціал розвитку фільтруючого пристрою, поєднавши його можливість із збільшенням кількості автомобілів на дорогах.

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой
Перший змінний фільтр "spin-on", 1954 рік.

Швидко його майстерня в Нью-Йорку перетворилась на невелику фабрику по виробництву фільтрів. Компанію названо Motor Improvements, Inc. Перше випробування фільтра стало можливе на автомобілі фірми Maxwell-Chalmers, у 1924 році. Автомобіль здійснив маршрут з Детройта на Західне узбережжя. Тести мали позитивні результати. Інтервал зміни мастила збільшився, мастило було чистіше і знос двигуна повільніший. Незабаром автомобільна промисловість представила винахід масляного фільтра в якості стандартного устаткування. За короткий час першими фільтрами були обладнані автомобілі Studebaker, PierceArrow, Hupmobile, Peerless, Cadillac, Oakland, Buick і Dodge.

Конструкції «потік», «повний потік» і «spin-on»

Ранні версії масляних фільтрів працювали на основі «системи шунт». В результаті чого очищенню підлягало не більше 10% масла, що призводило до змащування двигуна майже не фільтрованим маслом.

На початковому етапі досліджень масляного фільтра було зосереджено увагу на матеріалах фільтрації. Наприкінці 30-х років ХХ століття стали використовувати бавовну, що з часом дало можливість сконструювати змінні фільтрувальні елементи. Деякі рішення передбачали використання інших матеріалів, не тільки бавовни, і в результаті експериментів почато також використовувати целюлозу.

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой
Яскравий представник автопрому тих років, його двигун вже не міг обійтися без масляного фільтра.

Однак, не завжди удосконалення йшли в парі з конструктивними рішеннями фільтра. В історії марки Buick була подія, пов'язана з використанням невластивого фільтруючого матеріалу. В результаті фатальної помилки в 1941 році задано серйозну шкоду для багатьох двигунів. Компанія доручила дилерам, аби ті вилучали фільтраційний елемент до повного його тестування та впровадження в кращій розробці.

Металевий корпус для фільтрувальних вкладів, як правило, встановлювався на двигуні. Заміна фільтра потребувала відкриття металевого корпусу, повного злиття мастила, встановлення нового фільтрувального вкладиша, потім встановлення нової прокладки, потім закриття кришки корпусу - як же це відрізняється від відомих нам тепер змінних корпусних фільтрів типу «spin-on».

Наступна суттєва зміна в розвитку технології масляного фільтра відбулася в 1943 році - це був фільтр, здатний фільтрувати 100 відсотків оливи. З 1943 року це стало стандартом. Безперервний прогрес призвів до того, що почали використовуватись конструкції масляного фільтра, які забезпечували повну фільтрацію мастила ще до того, як масло вступало в контакт з рухомими компонентами двигуна. Таке рішення називається «повний потік».

На сцені з'являється WIX

В 1954 році з'являється змінний фільтр «spin-on», схожий на той, який ми знаємо сьогодні. Він складається з металевого циліндру, в який вмонтовано фільтрувальний вкладиш, і закритий кришкою. Автором цього проекту є американська компанія WIX-Filters. Однак, перш ніж нова конструкція почне застосовуватись широким загалом, пройде ще декілька років. Тільки в другій половині 60-х років впроваджена WIX-сом конструкція фільтру стає стандартом на ринках Європи, США та Японії. Ключем до успішного впровадження концепції WIX як світового стандарту була розробка ущільнення (прокладки), що використовується в місці контакту фільтра з блоком двигуна, яке повинно характеризуватися високою надійністю. Без такого ефективного та надійного ущільнення масляний насос може швидко вигнати всю оливу назовні, привівши до заклинювання двигуна.

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой
Так виглядає "класичний" фільтр spin-on в середині.

Ущільнення має ключове значення у вкручуваному фільтрі (spin-on) також і сьогодні. Думаючи про те, що відбувається в фільтрі, який ми тримаємо в руках перед установкою, слід пам'ятати, що його умови роботи це: тиск від 0,3 бар до 12 бар при швидкості потоку 50 літрів масла на хвилину!

Тому ми маємо розуміти, що у разі пошкодження ущільнення все мастило може витекти з двигуна протягом декількох хвилин. Це призведе до непоправного пошкодження двигуна, незалежно від того, яке чудове мастило використовувалось.

Впроваджені WIX-сом фільтри «spin-on» також були оснащені перепускним клапаном. Якщо фільтрувальний елемент стане занадто забрудненим або якщо масло буде занадто в'язке, щоб протекти через фільтрувальний елемент, масло буде спрямоване перепускним клапаном безпосередньо до двигуна. Втілення такого рішення ефективно захистило фільтр і систему змащення від швидкого та надмірного підвищення тиску. І таке підвищення не є чимось незвичайним в двигуні. Як написано раніше, тиск у масляній системі може суттєво змінюватися.

Масляні фільтри WIX також забезпечені клапаном, що запобігає відсмоктуванню олії - так званий протифазний клапан, або - антидренажний. Робота цього клапану підтримує повноцінний потік масла і запобігає так званому «сухого запуску» двигуна.

Безперервний розвиток

WIX не перестає прикладати свої зусилля щодо поліпшення масляних фільтрів. Надалі зосереджується увага на фільтрувальні елементи. Застосовуються сучасні фільтрувальні елементи, виконані з синтетики, що мають здатність видаляти більше 70% часток, які мають діаметр 8-10 мікрон. Враховуючи, що людське волосся становить в діаметрі 67 мікрон, то дане порівняння вказує на високу ефективність фільтрів WIX.

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой
Ось як розвивалися корпусні масляні фільтри WIX в період з 1954 по 2014 рік.

Фільтри «дешевих марок» здатні фільтрувати близько 40% частинок, що мають діаметр 8-10 мікрон.

Будь-який користувач автомобіля, який доручає заміну масляного фільтра фахівцям або виконує це самостійно, повинен пам'ятати, що тільки фільтри, призначені для первинного монтажу на складальний конвеєр (так званий ОЕМ), характеризуються вище вказаними параметрами. Тож фільтри, виготовлені WIX-FILTRON (після досягнення лідируючих позицій у США WIX вийшов на європейський ринок, створивши спільне підприємство з польською компанією FILTRON), якісно повністю відповідають фільтрам OE.

Кращі світові виробники автомобілів вибирають фільтри WIX-FILTRON для першої комплектації, бо вони задовольняють вимоги сучасних стандартів по збільшенню інтервалів технічного обслуговування.

Важливість фільтрації мастила

Конструкції сучасних високотехнологічних двигунів ставлять високі вимоги до повно-потокових фільтрів. Більшість фільтрувальних елементів здатні захопити і утримувати частки з діаметром від 20 до 25 мікрон. Але основний знос двигуна завдають частки діаметром від 5 до 20 мікрон. Частинки, що мають такий маленький діаметр, проходять в зазори між рухомими деталями двигуна під час його роботи, при цьому знищуючи металеву поверхню, змінюючи умови прилягання матеріалів, завдаючи додаткових пошкоджень. Масляні фільтри WIX забезпечують відповідні параметри очистки, які дозволяють усунути такі загрози пошкодження двигуна.

Колосальна важливість «маленького» ущільнення

Ми вже згадували, наскільки важливо для масляного фільтра мати надійне ущільнення. Можна було б стверджувати, що ущільнення є одним з найбільш важливих елементів конструкції масляних фільтрів в умовах сучасної експлуатації.

Без перебільшення важливим є факт, що ущільнення піддається зносу пропорційно пробігу. Про це не може бути ніяких ілюзій.

Затвердіє, стане м'якше - що б ми не думали про те, що робиться на стику фільтр-двигун, «сила відчуття», що з'єднує цю пару, попросту ослабне, бо це неминуче. Причина цього - фізика. Може навіть статися, що через вібрацію з плином часу фільтр відкрутиться.

Належить також пам'ятати, що те, з якого матеріалу виконане ущільнення - це у великій мірі вирішує, як довго можна або як довго належить використовувати даний фільтр.

Купуючи фільтр невідомої або маловідомої торгової марки, якість якого не перевірена, який не має історії перевірки його якості через ОЕМ, потрібно пам'ятати, що даний фільтр не повинен використовуватись більше 3-х місяців, незалежно від застосованого масла. Ущільнення, яке використовується в таких фільтрах, може не витримати високої температури, яка присутня на стику фільтр-двигун.

«Марочні» фільтри, які використовуються на перший монтаж автовиробниками, можна безпечно використовувати протягом усього періоду між заміною масла та фільтра. Для них цей період може бути набагато більший.

Фільтри WIX являються не тільки «марочними» - це однозначно легенда фільтрації масел.

Гроші

Такі речі, як гроші, час і навколишнє середовище, є вагомими параметрами у виборі фільтрів, але часто можуть бути недооціненими.

Застосовуючи «марочні» масляні фільтри ми економимо гроші. Це гроші, заощаджені на сервісі, мастилі, на ремонтах, які могли б виникнути як ефект застосування дешевих, неперевірених рішень. Ми економимо також на самому фільтрі - ми не мусимо купувати його так часто, як дешевий, не «марочний» продукт.

Крім того, легко розрахувати інші переваги. Якщо транспортний засіб використовується в бізнесі, є просте правило: при використанні «марочного» фільтра авто може їздити довше на добре профільтрованому маслі - і більше заробляти грошей.

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой
Так виглядає "класичний" фільтр spin-on у виконанні творця - WIX Filters.

Час

Під терміном «час» потрібно розуміти період між заміною мастила. Час сьогодні є надзвичайно цінним. Краще провести його з сім'єю і дітьми, аніж з годинником у руці пильнувати, чи не настала пора для заміни фільтра. Триваліші періоди у замінні фільтрів дають нам величезний виграш у часі.

Час є одним з небагатьох ресурсів, який не поновлюється. Неможливо повернути час, який затрачається при сервісному обслуговуванні автомобіля, а особливо, коли авто задіяне в бізнесі, тому що за цей час втрачається заробіток. Наприклад, при невеликій автопригоді на автодромі затрачений час на ремонт гоночного автомобіля унеможливлює шанс наздогнати суперників. Ніхто не знає цього краще, а ніж WIX - ми маємо 40-річний досвід в автоперегонах NASCAR, що є випробувальним полігоном для компанії.

Як мовиться, час - це гроші, але цей вислів не може застосовуватись у випадку, коли необхідно зробити належний вибір. Одне з таких питань є вибір належного фільтра.

Середовище

Хоча ця тема відкрита в інформаційному просторі, ми не завжди маємо точні пояснення. Найбільша користь для середовища - це обов'язкова утилізація та довший термін використання мастила. Питання утилізації оливи надзвичайно важливе, але питання утилізації фільтрів важливе так само. Варто зазначити, що в деяких країнах відходи масляних фільтрів визнають небезпечними, якщо їх не утилізувати.

На жаль, розраховувати на належну утилізацію неможливо, тому що утилізується трохи більше 25% фільтрів. Якщо би утилізувалось 100% масляних фільтрів, це дало б змогу відновлювати 200 тис. тон сталі та 80 мільйонів літрів мастил. Багато людей купує фільтри для самостійного монтажу. В таких випадках утилізація фільтрів не перевищує 2%. Потрібно завжди пам'ятати про належну утилізацію фільтрів після їх заміни на нові.

WIX-FILTRON з турботою про навколишнє середовище, так само як про якість, впровадив фільтри типу ЕСО. Кількість відходів в процесі утилізації таких фільтрів знижена на 90%. Фільтри ж старого типу підлягають традиційній утилізації.

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой
Завод WIX-FILTRON у Польщі.

WIX сьогодні

WIX - це легендарний творець масляних фільтрів, які застосовують щодня в мільйонах авто в цілому світі. Це 359 видів фільтрів якістю ОЕ та понад 7000 видів продукції. Сьогодні WIX - це вибір найкращих.

WIX став гарантом найкращої якості та надійності для таких автовиробників, як: Aston Martin, Ford, Jaguar, Land Rover, Lotus, Saab, Suzuki, VW, Volvo та багато інших, які застосовують нашу продукцію для першої комплектації на конвеєрі.

Минуло 15 років від «приземлення» в Європі та злиття двох компаній: WIX Filtration, лідера на американському континенті, та FILTRON.

Сьогодні WIX-FILTRON - в складі четвірки найпотужніших виробників фільтрів на нашому континенті.

Опубліковано в журналі autoExpert №2-2014.
Використання матеріалов можливе тільки з посиланням на джерело
.

Информация о бренде WIX и дистрибьюторах на сайте www.autoexpert-consulting.com - по ссылке...

WIX. Масляний фільтр - «тихий» герой


Шановний відвідувач сайту www.autoexpert-consulting.com. Якщо ви професіонал ринку автосервісу та торгівлі автозапчастинами, оливами тощо – ви маєте змогу безкоштовно користуватися послугою Hotline autoExpert за телефоном гарячої лінії +38 067 537 82 42.
 (голосов: 0)






Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.

Спецвипуски

Реклама

Календар

«    Март 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Опитування

Напрямок вашого бізнесу

Продаж автомобілів
Автосервіс
Гуртова торгівля автокомпонентами
Автомагазин
Автоперевезення
Інше