autoExpert




autoExpert » СТАТЬИ » Автокомпоненты » ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнєБілоцерківський шинний завод, який нині називається «РОСАВА», святкує своє 45-річчя. Його славна історія є одним з найкращих прикладів становлення і успішного розвитку української промисловості. Про це журналу autoExpert розповідає генеральний директор ПРАТ «РОСАВА» Олександр Анатолійович Даліба.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

Відлуння 1972-го

Перша "білоцерківська" шина була випущена в 1972 році, а будівництво заводу розпочалося ще у 1964-му. Як відомо, в колишньому Союзі "білоцерківська" гума відразу стала поза конкуренцією, і такий статус утримувала аж до його розвалу. Союзу не стало, а шинне виробництво у Білій Церкві не тільки вижило, а й процвітає донині, впроваджуючи сучасні технології.

В принципі, для шинного виробницва 45 років - порівняно невеликий строк, але на сьогоднішній день «РОСАВА» - дуже амбітне підприємство, яке обрало і втілює стратегію інтенсивного розвитку за європейськими трендами. Тут створено систему, яка успішно працює не тільки в Україні, а й на всіх розвинених світових ринках.

Загалом, за весь час своєї діяльності підприємство виготовило понад 200 мільйонів шин, а нинішній асортимент перевищує 240 типорозмірів. Продукція ПРАТ "РОСАВА" експортується в понад 60 країн світу. Досягти таких результатів було непросто, особливо в умовах хронічної колотнечі вітчизняної економіки.

Ефективність орієнтирів

- Ми нікому на свої проблеми не скаржимося, - стверджує Олександр Анатолійович. - Ні на національне законодавство, ні на нормативні акти або вимоги до бізнесу, які ставлять вітчизняного виробника в завідомо невигідні умови перед іноземними конкурентами. Натомість ми визнаємо тільки один принцип розвитку - світовий, і до власного продукту застосовуємо тільки ринкові вимоги. Ми не орієнтуємося ні на вітчизняні стандарти шинного виробництва, які порівняно зі світовими нижчі, ні на вітчизняного споживача, який менш вимогливий, ніж європейський. Наша практика - випуск шин на рівні європейських стандартів, що є результатом багаторічних цілеспрямованих зусиль всього заводського колективу.

Топ-команда нашого підприємства розробляє стратегію його роботи на рік, на п'ять років і на десятиріччя. В її основі - розрахунок тільки на власні сили.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

Очевидно, в Україні «РОСАВА» - чи не єдине підприємство, яке розвивається за принципом внутрішнього інвестування. Упродовж останніх чотирьох років всі інвестиції в розвиток підприємства - тільки внутрішні, з обігових коштів. З одного боку, ми цим пишаємося, а з другого - вважаємо, що це неправильно. Але можливостей кредитування в Україні фактично немає через абсолютно неприйнятні умови такого фінансування. Модернізація шинного виробництва повиннна бути перманентною, а це занадто витратний процес, і за кілька місяців він не окупиться. Тому брати довгогстрокові кредити під ті відсотки, які пропонують банки - це прямий шлях до банкрутства.

Але навіть за таких умов ми змогли в 2016 році збільшити обсяги свого виробництва на 47%, а в нинішньому - ще на 11% порівняно з минулим. Ми досягли цих результатів, причому, виключно за рахунок внутрішніх ресурсів і власних обігових коштів, які не позичили, а заробили.

Більше того: при такому зростанні виробництва, яке багатьом нашим конкурентам здавалося фантастичним, ми продовжуємо грунтовну модернізацію заводу.

Симбіоз ресурсу і його надійності

Слід зазначити, що сучасний ринок шинної продукції порівняно з недалеким минулим істотно змінився. Раніше він був позначений жорсткою сегментацією, і його ділили між собою економ-бренди, де запекло конкурували українські, російські та білоруські виробники, середній медіум-сегмент, і топ-бренди (преміум-сегмент). Але близько п'яти років тому в світі багато чого змінилося, найперше через те, що топ-бренди "пішли" і в медіум-сегмент також. В той же час туди ж прямує і економ-сегмент, прагнучи "застовбити" свою нішу. "РОСАВИ" це теж стосується, тому що наша стратегія - завоювати міцну позицію в медіум-сегменті. Симбіоз нового обладнання, нових технологій, нової сировини та надійність роботи команди і надали нам можливість вивести на ринок свій продукт, який вже успішно конкурує з імпортними брендами медіум-сегменту. Виробники гуми розмірів 18, 19, 20, 21 і 22 дюймів поки що полегшено зітхають, але тільки тому, що до виробництва такого продукту у нас просто руки не доходять. Але так триватиме не завжди.

Упродовж цих п'яти років ми боролися не з якимось конкретним конкурентом. Ми боролися за ринок України і Європи з усіма конкурентами одночасно.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

У досягнень є прізвища

Одним із тих, хто творить новітню історію "РОСАВИ", став її генеральний директор Олександр Даліба. Його виробничу біографію можна викласти дуже стисло, але за цією лаконічністю - стільки напруженої і корисної роботи, що про неї можна написати книгу.

Спочатку він закінчив Дніпропетровський технікум автоматики і телемеханіки, згодом - там же, у Дніпропетровську, Український державний хіміко-технологічний університет. В період 1985-94 років працював на білоцерківському заводі гумових технічних виробів, де пройшов усі виробничі щаблі - від майстра і старшого майстра до заступника начальника цеху, начальника цеху, згодом - до головного інженера і першого заступника директора. В березні 2005 р. прийшов на "РОСАВУ" технічним директором, де якраз розпочинався масштабний проект модернізації виробництва.

Людям, які пройшли таку освітню і виробничу школу, до снаги завдання будь-якого рівня складності. Саме на таких кадрах і тримається українська промисловість.

З вересня 2013 р. Олександр Анатолійович Даліба - генеральний директор ПРАТ "РОСАВА". Поза сумнівом, він очолив підприємство у переломний період його діяльності, і слід зазначити, це фантастично важке випробування витримав з честю. Про це свідчать сьогоднішні результати роботи заводу.


Щодо України, то п'ять років тому вітчизняний ринок до шин «РОСАВА» був не готовий. А зараз він - наш, і у всіх наших конкурентів падіння продажів відбулося майже одночасно. Адже ми дуже активно працюємо в медіум-сегменті, і впевнено зайшли туди з брендом ITEGRO. При цьому в медіум-сегменті наше зростання істотно вище, ніж в "економі", де ми теж, до речі, залишаємося (це наша, так би мовити, соціальна програма).

Так от, медіум-сегмент на внутрішньому ринку України чітко сформувався саме п'ять років тому. Тоді частка "РОСАВИ" на ньому складала лише 13%. За ці п'ять років нам треба було створити конкурентоспроможний продукт європейської якості і переконати в цьому наших споживачів. Ми це зробили, і на сьогодні і наша частка ринку, і частка конкурентів свідчать про те, що наш продукт ринком сприйнятий так, як ми того й прагнули.

Сьогодні наша частка вітчизняного ринку в різних сегментах різна. Перше півріччя ми завершили з часткою офіційного українського ринку шин для легкових автомобілів у 42%, при тому, що ще у 2013 році вона складала всього 13%.

Далі я хотів би зупинитися на системних питаннях вітчизняного шинного виробництва, у першу чергу, звісно, на прикладах з практики "РОСАВИ".

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Tріплексна екструдерна лінія для випуску протектора і боковини (протекторний агрегат) TRIPLEX фірми Berstorff, Німеччина. Завдяки їй стало можливим виробництво протектора з 3-х нових видів гумових сумішей і виробництво шин медіум-класу. Лінія встановлена у 2006 р.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Частина лінії, пристрій закачування протекторів у котушки компанії Krauss Maffei Berstorff.

Рецептура успіху

Виробничий процес "РОСАВИ", від рецептури гумових сумішей і конструкції шини до рисунку протектора і оснастки, забезпечує потужна технічна служба. Це відділ перспективного проектування, конструкторсько-технологічний відділ і центральнозаводська лабораторія, які, власне, й розробляють шину.

В радянські часи ці служби розробляли рисунок протектора і передавали шину комерсантам для реалізації. Але на нашій новій продукції - шинах Premiorri Solazo, Premiorri ViaMaggiore, ITEGRO, SNOWGARD, Vimero підходи як до проектування, так і розвитку нашого підприємства були змінені принципово.

Ми дуже уважно вивчаємо ситуацію у сфері шинного виробництва за кордоном. Для цього нам, починаючи із 2005 року, довелося поїздити по іноземних шинних виробниках, виставках і на власні очі побачити, куди все рухається. Обладнання і технологій у нас тоді ще не було, ми просто хотіли стати іншими, відчували, що необхідно змінюватися.

Потім почали з'являтися ідеї, а наші фахівці з технічних служб підказали, що треба для їх втілення.

Підкреслюю: головна передумова успішності шинного виробництва - постійне оновлення обладнання. Але ми купуємо не просто "щось нове", а системно комплектуємо завод найсучаснішим і найперспективнішим обладнанням.

Першим кроком було придбання протекторного агрегату німецького виробництва Berstorff, і ми почали виготовляти шини з трьох сумішей з різними певними характеристиками. В 2006 р. відбувся монтаж першої одиниці нового обладнання, яке дозволило підприємству перейти на якісно новий рівень.

Звісно, на цьому ми не зупинилися.

Найкращі шиноскладальні верстати в світі виготовляє компанія VMI Holland B.V., і ми їх придбали. Німецька фірма Harburg Freudenberger випускає одні з найкращих у світі форматори Вулканізаторів, і в поточному році ми не тільки встановили десять таких форматорів, а й підготували місце для наступної десятки. Також ми запустили в роботу новий шинозбиральний комплекс для 15-дюймових шин компанії Matador, лінію "Апекс" словацької компанії Vipo.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Дві лінії форматорів-вулканізаторів КНР 46-150 (46") компанії Harburg Freudenberger, Німеччина, запущені у 2008 і 2011 роках. Потужність кожної лінії - вулканізація 600 тис. шин на рік. Кожна вулканізує шини від 13 до 16 дюймів.
ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

Цілеспрямована послідовність таких етапів модернізації створила можливість не тільки для якісного зростання обсягів виробництва. Адже для успішної комерційної діяльності необхідна не тільки кількість, а найперше - якість продукту. Ми повинні надати ринку саме той товар, який йому потрібен, тому контроль за якістю на "РОСАВІ" забезпечує спеціальна лінія інспекції якості німецької компанії Hofmann.

Все це, разом узяте, і дозволило нам не церемонитися з конкурентами і вийти на світові ринки рівноправним гравцем.

Переваги еволюції

Щодо виробничого процесу, то на нашому підприємстві він почав здійснюватися наступним чином.

Спочатку маркетингова і комерційна служби відпрацьовують світові тенденції щодо вимог до шин, їхніх характеристик, (індекс швидкості, навантаження тощо), і на підставі цих даних розробляє технічне завдання. Крім того, вони опрацьовують інформацію про "модні" напрямки у формуванні рисунків протектора.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Екструзійна лінія з випуску гермошару для легкових та легковантажних шин компанії Krauss Maffei Berstorff, Німеччина.
ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

Потім збирається еліта підприємства - всі технічні служби, фахівці маркетингової і комерціїної служб.

Рисунок протектора узгоджується з комерційним відділом. Слід розуміти, що рисунок протектора - це сукупність, оптимальне поєднання візуального сприйняття і технічних характеристик. Тому потім його доопрацьовує технічний відділ.

Далі визначаються необхідні характеристики шини. Технічні служби її конструюють, закладаючи нові сировинні і конструкційні матеріали.

Так створюється проект запуску у виробництво нового продукту.

У цьому процесі є ще один дуже важливий нюанс. Наші ескізи ми направляємо торговим партнерам - дилерам, і прислухаємося до їхніх висновків. Адже у них великий досвід, власні джерела інфомації, ділові контакти з клієнтами. Дилери здійснюють дуже ретельний моніторинг ринку і продукції конкурентів, і вони можуть подивитися на наші пропозиції під зовсім іншим кутом зору.

Іншими словами, якщо в минулому будь-яка шина, що запускалася у виробництво, була результатом роботи тільки "технарів", то тепер це результат колективної праці найрізноманітніших служб.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Машини розкрою екрануючого текстильного шару брекера компанії Calemard, Франція.

Всі наші нинішні досягнення - це результат еволюційного, поступального розвитку підприємства упродовж всієї історії його існування. Великий внесок в цьому плані належить нашим конструкторам, які мають доступ до інформації і працюють на сучасних американських комп’ютерних програмах. А їхні найсміливіші проекти підкріплюються можливостями нашого найсучаснішого виробничого обладнання.

Коротко кажучи, наші професіонали, отримавши інструмент, почали видавати якісно інший продукт.

Сюрпризи для конкурентів

Про наші плани і перспективи можна говорити дуже довго і багато, тому я зупинюся тільки на принципово важливих моментах.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Кільцеробна лінія для виробництва бортових кілець Libepal компанії Vipo, Словаччина.
ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

До свого 45-річчя ми, крім лінійки 17-дюймових шин, додамо ще й лінійку 18-дюймових. Для "РОСАВИ" це, так би мовити, мініреволюція, а для наших конкурентів - сюрприз, причому з числа не дуже приємних. Ми переконані, що після налагодження випуску нової зимової шини Premiorri ViaMaggiore Z Plus наші клієнти подивляться на нас іншими очима.

Окрема тема для розмови - агрошини. Потреби цього сегменту ринку фантастичні, ми просто не встигаємо монтувати обладнання, та й, чесно кажучи, людей не вистачає. Ці перешкоди ми здолаємо, тому що при співмірній якості наші агрошини набагато дешевші від європейських.

За правилами необхідності

В багатьох країнах національні виробники займають солідну частку ринку. Але відмінність нашого підприємства в тому, що ми ніколи не просили, не вимагали і не вимагаємо преференцій від держави. У нас для цього немає ні часу, ну ресурсу, ні бажання доводити кому б то не було абсолютно очевидні речі - наприклад, такі, що національні виробники потребують державної підтримки. Крім того, ми вважаємо, що така підтримка "розслаблює" команду. Ми наперед знаємо, що її у нас не буде, і працюємо за ринковими правилами. А преференції - це не ринковий механізм. Ми остерігаємося, що на довгострокову перспективу вони можуть відіграти для підприємства негативну роль.

При цьому наші конкуренти такі преференції на своїх вітчизняних ринках отримують, і дуже суттєві. Наведу два приклади.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Шиноскладальні агрегати із суміщенням двох стадій складання шин PLT2 фірми Harburg Freudenberger, Німеччина (фрагмент, повне фото лінії - на початку статті)

«РОСАВА» активно увійшла в ринок Бразилії, і наші продажі були понад один мільйон шин на рік! В результаті уряд Бразилії панічно запровадив "загороджувальне" мито в розмірі 40%(!) від ціни шини. Під гарячу руку від бразильського уряду дісталося й нашим конкурентам, тому що це мито було застосоване не тільки до України, а й до багатьох інших країн, що постачали сюди аналогічну продукцію. Для нас це був відчутний удар, і ринок Бразилії ми практично втратили, до речі, так само, як і ринок РФ. Тоді ми й переорієнтувалися на Європу.

Туреччина - одна з тих країн, куди ми спільно з нашими турецькими парнерами зайшли теж дуже активно. Продажі зростали у сотнях відсотків. За перше півріччя такої діяльності "РОСАВА" продала в Туреччині понад 400 тис. шин! Це був фантастичний результат. Тому Туреччина негайно запровадила не менш фантастичні "загороджувальні" мита проти українських виробників (не проти "РОСАВИ", а проти України), і наш бізнес в цій країні теж було зупинено.

Але ми не потребуємо, щоб Україна діяла подібним чином стосовно наших конкурентів. Вдома, навіть в існуючих умовах, ми можемо вільно конкурувати з ними як по якості, так і ціні нашого продукту. Український споживач все одно віддає перевагу нашим шинам, рівноцінним по якості виробам наших конкурентів, але дешевшим.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Cкладальний верстат РС-2 компанії Matador, Словаччина.

Звісно, якби держава захищала для нас вітчизняний ринок подібно до урядів Туреччини чи Бразилії, наші обігові кошти значно б зросли, і були б вкладені в пришвидшення розвитку і модернізації виробництва, і, що принципово важливо, у підвищення зарплати. Але домагатися таких преференцій у нас, повторюю, немає ні часу, ні бажання. Крім того, такі заходи, ми вважаємо, автоматично заподіють нашому підприємству репутаційних втрат, і в такому випадку ринок отримає сигнал про те, що «РОСАВА» навіть на своїй території не готова до конкуренції з іншими виробниками і через певні схеми лобіює для себе переваги.

Подібні методи роботи ми зневажаємо, і в продовження бесіди я хотів би висловитися з приводу деяких порядків у системі державних закупівель. Раніше ми не брали участі в тендерах. Втім, після запуску системи ProZorro ситуація виправилася. Тому ми визнали за доцільне впровадити таку форму роботи і успішно входимо в тендери. Наприклад, тендери на постачання шин для Міноборони і Нацполіції - виграли. При цьому, систему ProZorro ми вважаємо занадто інертною. Вона повинна розвиватися і адаптуватися для протидії корупційним схемам, які стають все більш витонченими і агресивними, використовуючи найменші лазівки в нормативно-правовій базі і неефективність правоохоронної діяльності держави.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Сучасний комплекс зі складання шин від 17 до 20 дюймів EXXIUM компанії VMI Holland B.V., Нідерланди, встановлений в серпні 2017 р. На повну потужність почав працювати з 23 жовтня 2017 р. Шина збирається кожні 50 сек.

Концентратори негативу

Нині промислова Україна практично нічим не відрізняється на краще від конкурентів ні по ціні енергоресурсів, ні по оподаткуванню, ні по інших передумовах. Натомість наша діяльність обумовлюється цілим рядом інших негативних відмінностей, і тут держава повинна була б втрутитися однозначно - не заради "РОСАВИ", а задля всієї вітчизняної промисловості.

Наведу приклад. Не підлягає сумніву, що всі підприємства, які закуповують імпортне обладнання, стикаються із невиправданими затримками при його розмитненні і занадто високими митними зборами. При тому, що таке обладнання в Україні не виробляється, держава не вважає за доцільне ні знизити митні платежі, ні їх реструктуризувати, ні впровадити митні векселі. Хіба не зрозуміло, що при здійсненні таких підходів бюджет все одно отримає своє за будь-яких обставин, але виробник не зазнаватиме збитків, яких просто не повинно бути?

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Нові форматори-вулканізатори КНР 52-180 IC (52") компанії Harburg Freudenberger, Німеччина, встановлені у 2017 р. Розраховані на вулканізацію шин до 22 дюймів.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє
Нова лінія інспекції якості компанії Hofmann, Німеччина. Встановлена в 2017 році.

Імпортне обладнання, яке в Україні не виробляється, тим більше - ексклюзивне, що взагалі постачається тільки з певних країн, повинно завозитися за нульовою ставкою, так як це практикується, наприклад, в Польщі. Якщо це неможливо, то митні платежі повинні бути реструктуризовані років, скажімо, на п'ять, доки це обладнання не почне себе окуповувати. Адже є чимало інвестиційних проектів (зокрема, й у "РОСАВИ"), з допомогою яких підвищується технічний і технологічний рівень держави в цілому (за обороноздатність теж забувати не будемо), а не окремо взятого виробництва.

Зрозуміло, що митна політика обумовлена багатьма складовими, і тому митниця є просто концентратором їхнього негативу.

Так, є чимало підприємств, обладнання яких лежить на митниці місяцями - у власника немає коштів на розмитнення. І річ не в тім, що він не розрахував своїх можливостей. Варіантів тут безліч. Для прикладу, зараз планується підвищення цін на електроенергію для промислових підприємств від 20 до 40 відсотків. Для нас це означає 5-6 мільйонів гривень додаткових витрат на рік. Бінес-планом вони не передбачені, і такі "новини" посеред року можуть дестабілізувати роботу підприємства, так що йому буде не до митних платежів.

Ціни на газ і на електроенергію, скажімо, на вересень, ми отримали 29 серпня. А свій бізнес-план на вересень ми можемо і повинні скласти не пізніше 20 серпня. В сфері здорового глузду аргументів такого ставлення держави до вітчизняного виробника немає. В принципі, бізнес звик до подібних "землетрусів", але це пояснює, чому обладнання валяється на митниці, замість того, щоб працювати. І таких "нюансів" і "сюрпризів" буває чимало.

Держава могла б підтримувати національні промислові підприємства так званим "технічним кредитуванням", тобто під заставу обладнання при його закупівлях, якщо воно не виробляється в нашій країні. Саме на такі цілі й повинні спрямовуватися принаймні частково міжнародні кредити, що надаються Україні.

Поки що в цьому плані з позитиву можна відзначити лише "теплі кредити", які спрямовуються на енергозберігання. Раніше ми замислювалися тільки над цінами на газ і не звертали уваги на енергозбереження. Але тепер це одне з головних завдань будь-якого підприємства, і, на щастя, вирішення цих проблем відчутно зрушилося з "мертвої точки". Зазначу, що на "РОСАВІ" енергозберігаючі технології практикуються давно.

Ефект зарплати

Одним із вирішальних чинників стабільності роботи підприємства є рівень заробітної плати його працівників. В Україні вона зростає, і в середньостроковій перспективі зрівняється з показниками наших західних сусідів. Бізнес не може не відреагувати на те, що з України на заробітки виїхало понад мільйон чоловік - найперше, висококваліфікованих працівників. Тому всі українські виробники, хоч-не-хоч, будуть змущені підвищувати заробітну плату своїм працівникам, і чим швидше, тим для всіх буде краще. Мені відомо, що на багатьох підприємствах України вона вже співмірна із заробітками на польських, словацьких або чеських підприємствах.

Усім підприємцям слід усвідомити, що низька зарплата не є ефективним інструментом зниження собівартості продукції, на відміну від сучасного обладнання. Якщо для забезпечення одних і тих же обсягів виробництва на сучасному обладнанні працює один робітник з європейською зарплатою, а на старому - 15 чоловік з українською, то у першому випадку собівартість продукції буде значно нижчою, а якість продукту - вищою.

Актуальний модельний ряд сучасних легкових та легковантажних шин ПРАТ «РОСАВА»

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

Premiorri Solazo - перші шини бренду Premiorri з інноваційними рішеннями в дизайні і технологіях, що забезпечили шині точність управління і курсову стійкість, а також високі гальмівні властивості в різних погодних умовах. Модельний ряд: 175/70R13 82H, 165/70R14 81H, 175/65R14 82H, 185/65R14 86H, 185/55R15 82H, 185/60R15 84H, 195/55R15 85V, 195/65R15 91H, 205/55R16 91V, 205/60R16 92V,215/55R16 93V, 215/60R16 95V, 215/65R16 98H.

ITEGRO - літня шина, в якій збалансовано інтегровані інноваційні технологічні та конструктивні рішення. Гумова суміш протектора зроблена на основі каучуків нового покоління від європейських виробників з використанням сіліки Zeosil1165 (Франція). А для отримання якісної суміші сіліки з каучуком вперше в історії компанії використовувалася передова технологія змішування цих компонентів із застосуванням нового типу органосілана (США) - silanization, що дало змогу збільшити зчіпні властивості шини на мокрому та сухому асфальті і знизити опір коченню. Модельний ряд: 175/70R13 82H, 175/65R14 82H, 175/70R14 84H, 185/60R14 82H, 185/65R14 86H, 185/70R14 88H, 185/60R15 84H, 185/65R15 88H, 195/65R15 91H, 205/60R15 91V, 195/55R16 85V, 205/55R16 91V, 205/60R16 92V, 215/60R16 95V, 215/65R16 98V.

Premiorri Solazo S Plus розроблена в 2017 р. як еволюційне продовження літніх шин Solazo. Асиметричний рисунок протектора характеризується збільшеними плечовими блоками, які сприяють поліпшеній керованості, а також розрахований для відмінного зчеплення з мокрою дорогою і перешкоджання аквапланеруванню. Вперше впроваджена особлива інноваційна рецептура гумових сумішей на основі сіліки з оптимізованою системою міжмолекулярних зв'язків. Все це поліпшує керованість автомобіля на мокрому асфальті, дозволяючи підвищити стійкість до стирання та термічного старіння. Модельний ряд: 205/50R17 93V, 215/55R17 94V, 225/40R18 92V, 225/45R17 91V, 225/50R17 98V, 225/55R16 95V, 235/45R17 97V, 245/40R18 97V.

Premiorri Vimero - всесезонна шина, яка гармонійно об'єднує високі естетичні та технічні якості. Забезпчує вимоги до експлуатації в різні пори року: зчеплення з сухим і мокрим покриттями, низький рівень шуму, самоочищення рисунку протектора, низький опір кочення, економну витрату палива. Модельний ряд: 155/65R14 75T, 165/65R14 79H, 175/55R15 77H, 215/60R16 95H, 215/70R16 100H, 235/60R16 100H.

Premiorri Vimero-Van - нові всесезонні шини (M+S) для комерційних автомобілів з традиційним для цього класу ненаправленим симетричним рисунком протектора. Особлива увага при проектуванні приділена підвищенню стійкості шини до ефекту аквапланерування, скороченню гальмівного шляху в мокрих умовах, низькому опору кочення і низькому шумоутворенню. Модельний ряд: 185/75R16C, 195/70R15C, 195/75R16C, 205/65R16C, 215/65R16C, 225/70R15C, 225/75R16C, 235/65R16C.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє

Premiorri ViaMaggiore - перші зимові шини цього бренду з інноваційними рішеннями в дизайні і технологіях. Призначені для м'яких європейських зим і міських доріг. У виробництві застосовані новітні технології та матеріали. Модельний ряд: 175/70R13, 165/70R14, 175/65R14, 185/60R14, 185/65R14, 185/60R15, 195/55R15, 195/60R15, 195/65R15, 205/55R16, 205/60R16, 215/55R16, 215/60R16, 215/65R16.

SNOWGARD - шини для більш зледенілих і засніжених доріг з можливістю встановлення шипів. Завдяки технології 3D GRIPPING робоча зона 3D-ламелей залишається незмінною, по мірі зносу зберігається зчеплення з мокрою дорогою. Модельний ряд: 175/70R13, 175/65R14, 175/70R14, 185/60R14, 185/65R14, 185/70R14, 185/65R15, 195/65R15, 205/65R15, 205/60R16, 215/60R16, 215/65R16.

SNOWGARD-VAN
- нова лінійка зимових шин для мікроавтобусів та легких вантажних автомобілів. Містить в своєму складі французьку зимову сіліку, яка забезпечує високу еластичність протектора в широкому температурному діапазоні. Це дозволило кардинально поліпшити керованість автомобілем за рахунок забезпечення максимального зчеплення шини з дорогою. Модельний ряд: 195/70R15C 104/102 R*, 225/70R15C 112/110 R, 195/75R16C 107/105 R, 205/65R16C 103/101 R, 215/65R16C 109/107 R, 225/65R16C 112/110 R, 235/65R16C 115/113 R. *типорозмір 2018 р.

Premiorri ViaMaggiore Z Plus - нові шини для суворих зим для легкових автомобілів і автомобілів класу SUV. Асиметрична концепція рисунка протектора дозволила розташувати елементи таким чином, щоб гарантувати управління і максимальне зчеплення з будь-яким дорожнім покриттям: зі снігом, з льодом, з сухим і мокрим покриттям. Для цього в основі гумової суміші міститься вищий сорт натурального індонезійського каучуку, застосовується спеціальна зимова сіліка. Новинка відрізняється поліпшеною амортизацією до бокових ударів і поліпшеним рівнем комфортабельного ходу за рахунок застосування нових матеріалів у каркасі. Модельний ряд: 185/65R15 88H, 195/65R15 91H, 2015/55R16 91H, 2015/60R16 92H, 2015/65R15 94H, 215/60R16 95H, 215/60R17 96H, 215/65R16 98H, 215/70R16 100H, 225/40R18 92V, 225/50R17 98H, 225/55R16 99H, 225/65R17 102H, 235/45R17 97V, 235/60R16 100H, 245/40R18 97V. До кінця 2017 року на ринку будуть представлені три типорозміри: 205/55R16, 215/70R16, 235/60R16.



Соціальна політика в пакеті

Для Білої Церкви "РОСАВА" є містоутворюючим підприємством та найбільшим платником заробітної плати і податків. З "РОСАВОЮ" прямо чи опосередковано повязаний кожний п'ятий мешканець Білої Церкви.

Загалом на нашому заводі близько 3700 працівників. Найперше хочу відзначити, що тут для них створюється максимально якісний соціальний пакет. Також у нас є профспілка, яка активно виступає ініціатором і учасником наших соціальних програм.

Перелік соціальних гарантій наших співробітників дуже великий, включно до матеріального стимулювання людини за догляд за власним здоров'ям (за відсутність лікарняних працівник отримує особливу премію). Також це пільгове оздоровлення дітей та інвалідів, соціально незахищених категорій громадян (цей вид допомоги здійснюється за міськими соціальними програмами). Раз на місяць ми надаємо кожному працівникові три оплачуваних години на випадок необхідності відвідування, наприклад, якихось комунальних служб чи органів державної влади.

Підприємство дотує свої заклади громадського харчування, медпункти, витрати на медикаменти і т.ін.

Ми фінансово підтримуємо білоцерківські дитячі будинки, а 1 вересня традиційно надаємо батькам школярів оплачуваний вихідний. Всіх першокласників збираємо в Палаці культури і споряджаємо їх до школи "Набором першокласника". Воду для пиття купуємо для всього заводу. Упродовж всього року на підприємстві проходять різноманітні спортивні змагання і турніри.

Але при цьому я змушений зазначити, що ситуація в плані кадрового забезпечення на підприємстві вкрай напружена, так само, як і неприпустимо незадовільним є рівень професійно-технічного навчання в Україні в цілому. Втримати на виробництві висококваліфікованих працівників непросто, а знайти нових - ще важче. Принципово все впирається в рівень заробітної плати, і парадоксом є те, що ми не можемо її підвищити людям не тому, що у нас немає коштів (кошти ми заробляємо), а тому, що ми змушені пускати їх на вітер через відсутність ефективного державного регулювання вітчизняного бізнесу. Це стосується не тільки несподіваності підвищення різноманітних тарифів чи грабіжницьких банківських кредитів. Проблема значно глибша, і на деяких її аспектах я хотів би зупинитися детальніше.

ROSAVA. 45 років. Стрибок у майбутнє«РОСАВА» випускає всі види шин: легкові, легковантажні, вантажні та на сільгосптехніку. Останньому виду приділяється особлива увага, оскільки наша краіна є традиційно аграрною. Під маркою ROSAVA-AgroS компанія виробляє сучасні шини для продажу як на внутрішньому, так і на світових ринках. Останні новинки - сільськогосподарські радіальні безкамерні шини TR106 у розмірі 600/70R30 та CM102 у розмірі 750/65R26 для встановлення на ряд сучасної сільськогосподарської техніки провідних світових виробників таких як Case, John Deere, Deutz Fahr, Claas, Massey Ferguson, Sampo Rosenlew, Fendt та ін.


Логістична антилогіка

Запорукою розвитку і стабільності економіки розвинених держав сьогодні є логістика. На жаль, в цьому плані ми пертворюємося на печерну країну, тому що в сфері логістики про якийсь розвиток немає й мови, навпаки, спостерігається деградація.

Залізничних вантажних перевезень в Україні, як внутрішніх, так і міжнародних, можна сказати, вже не існує. Мова не йде навіть про те, що вони практично припинені через територію РФ, і вантажі, зокрема, до Казахстану, ми змушені відправляти в травні, щоб вони туди потрапила хоча б... до зими!

Реформи вітчизняної залізниці «РОСАВА» на собі теж відчула. Тепер вагон з Кременчука (300 км від Білої Церкви) мандрує до нас тиждень або й два, а з Києва, на відстань якихось 80 км - тиждень! Могло б бути і довше, якби ми, як і в радянські часи, не відряджували "штовхачів" для пришвидшення відправки. Мало того: в продовження цих "реформ" нам пообіцяли підвищення залізничних тарифів.

Для нас така ситуація неприйнятна. У нас немає складських запасів, тому що на сьогоднішній день великі склади - занадто дороге і непотрібне "задоволення". Для нас вчасна доставка - сувора необхідність. Тому «РОСАВА» переорієнтувалася на автоперевезення, хоч вони ніколи не були дешевшими від залізничних. На сьогодні наші транспортні потреби на 95% перекриваються саме автоперевізниками. Так що транспортну проблему для себе ми вважаємо вирішеною.

Але ж, крім "РОСАВИ", в Україні є і гірничо-збагачувальні, і металургійні комбінати, сільськогосподарські і безліч інших підприємств, які без залізниці працювати просто не можуть. Залізниця - це основа українського бізнесу. Бездіяльність залізничників паралізує роботу тисяч підприємств, зриваючи їм договори поставок, бізнес-плани, руйнуючи репутацію і заподіюючи прямих збитків. Три тижні для перевезення вантажу в межах України - це не дивина. Тим часом відомий іноземний реформатор і мандрівник - колишній керівник "Укрзалізниці", упродовж року загалом 100 днів не з'являвся на робочому місці! При подібних порядках на залізниці говорити про розвиток держави не доводиться.

Митниця від залізниці далеко не втекла. У нас є великий відділ, де працює кілька десятків фахівців, єдиним завданням яких є робота з митницею. Система індикативних цін примушує нас щоразу доводити державним службам, що ми працюємо за прямими контрактами з провідними європейськими виробниками, і не повинні платити за схемами поодиноких випадків завезення аналогічних товарів невідомо якими ділками. З урахуванням того, що у нас сотні найменувань товарів і продуктів, які ми завозимо з розмитненням, система оцінювання товарів на митниці потребує докорінних змін. І це тільки окремий штрих нашої оцінки вітчизняної митної системи.

Епілог

І все ж, розповідь я хотів би завершити на оптимістичній ноті, тим більше, що у "РОСАВИ" для цього є всі підстави.

Вітчизняний бізнес все глибше усвідомлює необхідність розраховувати тільки на власні сили і ресурси і потребу досконально розбиратися у всіх обставинах і аспектах своєї діяльності. Україна впевнено, хоч і не так швидко, як би нам того хотілося, втілює свій європейський вибір, і переконатися в користі зважених, самостійних і відповідальних дій та рішень неодмінно випаде багатьом.

А я, з нагоди скромного ювілею "РОСАВИ", від імені всього колективу підприємства маю змогу відповідально нагадати всім автомобілістам: «РОСАВА» - ваш надійний партнер!

Підготував Сергій Пархомов

Опубліковано в журналі autoExpert №5`2017. Використання матеріалів можливе лише з посиланням на джерело.


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
 (голосов: 0)


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.

Спецвыпуски

Календарь

«    Июль 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Опрос

Направление вашего бизнеса

Продажа автомобилей
Автосервис
Оптовая торговля автокомпонентами
Автомагазин
Автоперевозки
Другое


Архив

Июль 2018 (22)
Июнь 2018 (13)
Май 2018 (21)
Апрель 2018 (25)
Март 2018 (26)
Февраль 2018 (21)


Для размещения рекламы обращайтесь в рекламный
отдел по телефону:

+38 (067) 537-82-42