autoExpert





autoExpert » СТАТЬИ » Автокомпоненты » ГерУк і К. Освітянські альтернативи

ГерУк і К. Освітянські альтернативи

В сфері техніки, і особливо - в автотрансопртній сфері, зявилося чимало нових професій, яких немає в офіційних класифікаторах, і яких формально ніби й не існує. Але насправді вони є, і, на думку директора компанії "ГерУк і К" Миколи Петровича Моісєєнко, ситуацію в цій сфері давно пора впорядкувати.

ГерУк і К. Освітянські альтернативи
Компанія «ГерУк і К» була заснована в січні 1996 року офіцером запасу Миколою Петровичем Моісеєнко. Впевненість в перспективах своєї справи і досвід стратегічного планування дозволили за короткий час перетворити підприємство на великого учасника ринку.

Про деякі закони ринку техніки
В автобизнесі України компанія Миколи Петровича Моісеєнка "ГерУк і К" посідає лідерські позиції в дуже специфічному сегменті - постачання, ремонту та обслуговуванню автомобільних опалювачів, кондиціонерів і холодильного обладнання. Спираючись виключно на власні сили і ресурси, починаючи з нуля, Микола Мойсеєнко створив чесний, прозорий, технічно складний, розвинений і дуже корисний для автотранспортної системи бізнес, забезпечивши просування в нашій державі передових досягнень європейського автопрому - автономних опалювачів і нагрівачів німецьких компаній Eberspaecher і Webasto.

ГерУк і К. Освітянські альтернативи

Що це означало для України?

Автомобілісти старшого покоління памятають, як в радянські часи вантажівки і автобуси з дизельними двигунами в зимовий період цілодобово "молотили" - вдень на роботі, а ночами - на холостому ходу, аби двигун не вимикався ні на хвилину. Економісти тих років підрахували, що запуск холодного двигуна на морозі призводить до його занадто інтенсивного зношування, і вигідніше його взагалі не зупиняти, аніж потім ремонтувати. Страшно навіть уявити, скільки солярки і грошей через такий ідіотизм здиміло в атмосферу в масштабах колишнього Союзу!

Крім того, радянські конструктори на комфортність роботи водія уваги звертали дуже мало. Наприклад, пічка була в кожному автомобілі, але для того, щоб вона почала гріти, спершу треба було запустити двигун. І повзала шоферська братія під своїми МАЗами, КрАЗами та іншими досягненнями вітчизняного автопрому, розігріваючи паяльними лампами і смердючими смолоскипами мастило в піддонах заглухлих двигунів…

Такі "технології" по своїй суті були знущанням над людьми і здоровим глуздом.

ГерУк і К. Освітянські альтернативи

У Європі морози теж бувають, але там проблему підвищеного зношування двигунів при "холодному" запуску вирішили інакше: німецькі компанії Eberspacher і Webasto, незалежно одна від одної, розробили не тільки передпускові підігрівачі для двигунів, а й автономні опалювачі для кабін. Після Другої світової війни наявність цих приладів у комплектації автомобілів у Європі стала нормою, а у нас вони зявилися тільки в 1997 р., після того, як Микола Моісеєнко розпочав просування в Україні продукту Eberspacher. Згодом в асортименті його компанії зявилися і агрегати Webasto.

Але нікому не варто сподіватися, що навіть найкраще обладнання покупці "розметуть", як тільки його виставлять на продаж. В просуванні на ринку будь-якої нової техніки існує правило: для забезпечення продажу спершу треба забезпечити регулярність поставок, гарантійний супровід, знайти партнерів, створити складське господарство і сервісну мережу, а головне - підготувати і навчити фахівців, які забезпечать європейські стандарти в ремонті і сервісі цієї техніки. А в 1996 р. в Україні про автомобільні опалювачі і підігрівачі ніхто ще й поняття не мав.

Тому чи не найскладнішим і найвідповідальнішим завданням "ГерУк і К" стала саме підготовка спеціалістів для станцій технічного обслуговування і автопідприємств України.

ГерУк і К. Освітянські альтернативи

Питання без відповіді
- В нашій компанії працює 15 фахівців, які забезпечують інформаційну підтримку і ділові стосунки з усіма нашими партнерами в Україні, яких на сьогодні налічується 244, - розповідає Микола Петрович. - Для створення такої широкої мережі ми, починаючи з 1997 року, навчили понад 800 чоловік з усієї України (в середньому по два-три чоловіка від кожної компанії), і цей процес активно продовжуємо.

Саме по собі навчання не було комерційним проектом, хоча його процес був доволі трудомістким. Просто компанія "ГерУк і К" будувала в Україні систему, структуру збуту і обслуговування продукту Eberspacher. При цьому найважчим було навіть не саме навчання, а підбір учнів. Річ в тім, що таке обладнання, як нагрівачі і опалювачі, для автомобіля є "нештатним", опційним, і відремонтувати його зможуть далеко не на кожній, навіть найсучаснішій СТО. А якщо й візьмуться, то ще невідомо, що з цього вийде. Це складна, специфічна техніка, і слідкувати за нею повинні фахівці високої кваліфікації. Тому нам довелося провести моніторинг всіх автосервісних компаній України, і відібрати серед них ті, які спеціалізувалися хоч би на приблизно схожій тематиці - наприклад, на кліматичному чи холодильному обладнанні.

Далі довелося провести безліч переговорів, відібрати й оцінити кандидатури на навчання… Це дуже копітка робота, але ми її робили і робимо безперервно - компанії відбираються не менше чотирьох разів на рік, і з такою ж періодичністю проводяться навчальні семінари, з групами в кількості від 12 до 22 чоловік. Учбовий клас (до речі, на півсотні чоловік) був запланований ще на стадії проектування офісу. Власна СТО дозволяє нам проводити повноцінні практичні заняття, і підготовку нашим слухачам ми даємо таку, якої вимагає європейський продукт.

До 2004 г. навчальні курси проводили німецькі представники компанії Eberspacher. Але до того часу ми вже збудували свій офіс, створили власну навчальну базу, і курси почав проводити технічний директор нашої компанії, який пройшов грунтовне навчання у німецьких виробників.

До речі, далеко не в кожній країні Євросоюзу представник компанії Eberspacher має такий офіс, як у нас, а щоб він до того ж був збудований ще й без фінансової допомоги компанії-виробника - таких, мабуть, і зовсім немає.

А в 2012-му ми завершили будівництво і власної СТО. Її унікальність полягає в технічному устаткуванні, вузькій спеціалізації, і великих виробничих потужностях. Наша спеціалізована СТО - єдина в Україні, яка має повний комплекс діагностичного обладнання і кадрове забезпечення найвищої кваліфікації для будь-якого ремонту і монтажу всіх видів і типів автономних підігрівачів і опалювачів, а також будь-яких автомобільних кондиціонерів і холодильних агрегатів.

ГерУк і К. Освітянські альтернативи

Ще однією її відмінністю є діагностичний стенд автономних опалювачів. Він сконструйований і виготовлений фахівцями компанії "ГерУк і К". Якщо стандартний діагностичний прилад показує тільки несправності, то завдання нашого стенду - зясувати всі всі робочі параметри опалювача, такі, як витрати пального, електрична напруга тощо.

Система підготовки фахівців, склад з широким асортиментом товарів, потужна мережа партнерів в Україні, і наявність власної СТО - це головні, базові елементи просування автономних підігрівачів і опалювачів у нашій державі, програма на довгострокову перспективу, яка забезпечує стійкість і стабільність бізнесу, робить його нечутливим до ринкових "штормів".

Досягненню цієї мети я присвятив 15 років свого життя. Тепер система працює, як швейцарський годинник.

Але я й досі не можу дати собі відповідь на одне питання, яке непокоїть мене упродовж всього процесу становлення і роботи нашої компанії: чому система технічної освіти в нашій державі майже ніяк не відреагувала на появу в Україні безлічі зразків іноземної техніки, ремонтних технологій, матеріалів, обладнання, запчастин, нових професій і всього іншого, що підносить суспільство на новий, вищий щабель науково-технічного прогресу?

Я знаю, що це питання хвилює моїх колег у найрізноманітніших сферах технічної діяльності, і хотів би поділитися своїм досвідом підготовки таких фахівців, і баченням напрямків впорядкування цієї системи.

ГерУк і К. Освітянські альтернативи

Програми царя Гороха
Держава асигнує на академічну освіту великі кошти, а фахівців на виході немає, і на виробництві їх треба перевчати. Офіційної системи профтехосвіти, можна сказати, в Україні взагалі давно не існує.

А такі підприємства, як наше, випускають справжніх майстрів, які готові до роботи, і витребувані в системі автосервісу України. Причому не тільки стосовно опалювачів. Адже вони прекрасно знають системи електрообладнання автомобілів, і без роботи вже не пропадуть, у тому числі і за кордоном.

ГерУк і К. Освітянські альтернативи


Ніякі освітні заклади таких фахівців не готують. В Україні навчальні курси в цій сфері, крім нашого підприємства, проводять хіба що офіційні представники Eberspacher і Webasto, і виключно за участі іноземних фахівців виробників. Обовязково здаються екзамени, і слухачі отримують документ, який це підтверджує. Аналогічні свідоцтва видає і наша компанія. Формально все це самодіяльність, але такі свідоцтва на підприємствах беруться до уваги, і є надійним доказом професійної придатності механіка.

Щодо нашого підприємства, то працівники компанії в трудовій книжці мають запис "механік". В нашій компанії впроваджені 9 категорій механіків, кожна категорія присвоюється працівникові залежно від його досвіду роботи. Переважній частині механіків присвоєно 7-у категорію. Але це наша внутрішня, знову-ж таки, "неформальна" градація.

ГерУк і К. Освітянські альтернативи

На відміну від офіційних навчальних закладів, ми не навчаємо перших стрічних. Спочатку ми придивляємося до молодої людини, визначаємо ступінь її мотивації і прагнення до навчання, бачимо навички її роботи з залізом взагалі, і якщо вважаємо, що людина для такої професії не підходить, радимо їй не марнувати час і кошти. Адже механік - це той, хто працює, а не тільки рахує свої заробітки.

Прикро, але для переважної більшості офіційних навчальних закладів рівень підготовки їхніх випускників, готовність до практичної роботи не має значення. Є затверджені за царя Гороха програми, відповідна матеріально-технічна навчальна база, і в межах своїх можливостей вони й навчають молодь. Фактичні результати вкрай незадовільні, і нікого це не хвилює.

А в таких компаніях, як наша, на карті - репутація. У нас просто не може такого бути, щоб людина не вміла робити того, що треба виробництву на сьогоднішній день. Наші учні приходять на підприємство, і працюють з першого дня без підказок. Ми гарантуємо, що вони добре розбираються в питаннях, прописаних у нашому свідоцтві, і готуємо їх для роботи, а не для паперової кваліфікації. В цьому відмінність нашої, виробничої системи навчання, від офіційної. Та й ніякий освітній заклад не зможе навчити людину тому, чому навчають на виробництві. Ми в реальному часі відслідковуємо всі новинки, розбираємо їх до гвинтика, консультуємося з виробниками, відпрацьовуємо діагностичні і ремонтні технології, і передаємо їх своїм слухачам. Якби наші навчальні програми треба було узгоджувати з Міністерством освіти, ми б і досі були змушені вчити наших слухачів конструкціям пічки автомобіля ГАЗ-53.

ГерУк і К. Освітянські альтернативи

Чому в Україні немає навчальних центрів, які здійснювали б навчання у належному, а не показовому взаємозв'язку з виробничниками? Чому б на такі цілі не виділяти кошти з бюджету? Для людини, яка хоче опанувати професію механіка з ремонту опалювачів чи автомобільних кондиціонерів, це доволі витратно - і на дорогу, і на проживання, і за навчання. Але потім вона має роботу. А скільки держава витрачає на безробітних, які в центрах зайнятості чекають, доки хтось їм щось запропонує? От і виходить, що на підприємствах - нестача кадрів (я маю на увазі принаймні технічні професії), а в центрах зайнятості - черги. Чи не дешевше для держави заплатити за навчання безробітного новій, сучасній і витребуваній професії, ніж утримувати його без ніякої перспективи?

Я вважаю, що це проблема державного значення, тому що вона стосується підготовки технарів, які розуміються на найсучаснішій техніці.

В сфері техніки в Україні є чимало підприємств, подібних нашому, які готують фахівців не тільки для себе, і теж видають підтверджуючі документи власного зразка.

От і виходить, що держава у своїх навчальних закладах дає формальну освіту, і підтверджує її повноцінними офіційними дипломами, а ми (і такі, як ми) даємо реальну освіту, але підтверджуємо її неофіційно.

Повинен бути реєстр нових спеціальностей, яких немає в державному класифікаторі професій, і компетентний державний орган повинен затвердити реєстр підприємств, які таке навчання можуть поводити, та акредитувати профільні компанії до навчальної роботи.

Я вважаю, що навчальні центри, подібні до нашого, повинні бути офіційно визнані, найперше тому, що професії, яких там навчають, стосуються безпеки руху, техніки безпеки, і охорони праці на транспорті. Тому держава взагалі повинна офіційно визнати наявність такої паралельної, або, якщо хочете - альтернативної технічної освіти, щоб принаймні центри зайнятості могли краще орієнтуватися на ринку праці, і ефективніше боротися з безробіттям.

Опубліковано в журналі autoExpert №3 2017. Використання матеріалів можливе лише з посиланням на джерело.

"ГерУк і К"
СТО: Україна, м.Черкаси, вул. Сурикова, 12/3. Телефон: +38 (0472) 50-40-24
Офіс: м Черкаси, вул. Добровольського, 3/4. Тел. / Факс: +38 (0472) 71-08-00, 71-08-01

www.geruk.com.ua, office@geruk.com.ua (офіс)
hotline@geruk.com.ua (лінія консультацій технічного відділу)


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
 (голосов: 0)


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.

Архив

Декабрь 2017 (12)
Ноябрь 2017 (28)
Октябрь 2017 (26)
Сентябрь 2017 (26)
Август 2017 (44)
Июль 2017 (29)


Для размещения рекламы обращайтесь в рекламный
отдел по телефону:

+38 (067) 537-82-42