autoExpert


autoExpert » СТАТЬИ » Автобизнес в лицах » Освіта для всього світу

Освіта для всього світу

Дмитро Олександрович Шамровський, директор двох дніпропетровських підприємств – «Сервісний центр АВТОДИЗЕЛЬ» та дистриб’юторської компанії «ДіМеД», – людина, яка зуміла створити систему, універсальну технологічну структуру в одному з найскладніших сегментів автосервісу – в ремонті дизельної паливної апаратури. Нині обидва підприємства Дмитра Шамровського гідно представляють Україну і широко відомі у всьому світі – в обох Америках, Азії, Африці, Індії, і від Лісабону до Владивостоку. Річ в тім, що компанії Дмитра Шамровського займаються ремонтом, дослідженням, розробкою та виробництвом обладнання для універсальних дизель-сервісів. А аналогів деякого обладнання української розробки немає навіть серед виробів світових лідерів цього ринку. Відмінністю діяльності Дмитра Шамровького є те, що своє обладнання він продає виключно в комплекті з навчанням спеціалістів.

Освіта для всього світу

Універсалізм по-дніпровськи
За фахом Дмитро Олександрович – механік з виробництва літаючих апаратів. Принаймні так записано в його дипломі. Насправді він конструктор міжконтинентальних балістичних ракет. Матеріали по всіх дисциплінах на фізико-технічному факультеті Дніпропетровського університету, де він вчився, позначалися грифом «таємно» і «цілком таємно», за винятком економіки, посібники з якої мали гриф «для службового користування». Навчальні процеси відбувалися в закритому режимі.

Через секретність отриманої в процесі навчання інформації Дмитро Шамровський, як і його колеги, тривалий час значився у списках «невиїзних». Такі ж обмеження на нього були накладені і службою в ракетних військах. І перше, з чим стикнувся «двічі невиїзний» інженер після закінчення вузу – безробіття. Це був початок 90-х.

Довелося влаштуватися на першу-ліпшу роботу, а саме – на Придніпровський завод залізобетонних конструкцій. Працювати доводилося одночасно головним механіком, конструктором, інженером держтехнагляду і замість усіх тих, хто повтікали з заводу через невиплату заробітної плати. Дмитру Олександровичу теж платили не завжди, і через півтора року йому довелося перейти на роботу автослюсарем на одне з дніпропетровських автопідприємств, де він і стикнувся з поблематикою діагностики і ремонту дизельної паливної апаратури. Свою вищу освіту він був змушений приховати, інакше на цю роботу його б не взяли.

Нині Дмитро Олександрович Шамровський – один із найвідоміших у світі фахівців у цій галузі. Свого часу він фактично став одним із перших українських технарів, який взявся за ремонт імпортних паливних насосів високого тиску та розібрався в їхніх конструкціях, регулюваннях і стандартах. Нагадаємо, що в ті часи наші механізатори не мали поняття, як підступитися до ремонту, наприклад, комбайна вартістю 150 тис. євро, і у всьому слухалися дилерів, які на запасних частинах заробляли чи не більше, ніж на самих комбайнах. А Дмитро Шамровський став одним із тих, хто зумів втрутитися в цю ситуацію і ремонтував навіть «вбиту» імпортну техніку, за ремонт якої не брався вже ніхто.

Згодом його компанія «Сервісний центр АВТОДИЗЕЛЬ» була авторизована за найвищими стандартами світового виробника паливної апаратури – японської компанії Denso.

Якщо говорити дуже стисло, головне, що зробив Дмитро Шамровський – це універсалізація діагностики паливної апаратури різних виробників на одному унікальному стенді конструкції Шамровського, з допомогою унікальних і оригінальних пристосувань, які теж розроблені ним самим. При цьому якість та інформативність діагностики його стендів на порядок перевищує показники аналогічного обладнання світових брендів.

Річ у тім, що, на відміну від замовників ремонтних і діагностичних послуг, світові виробники не дуже зацікавлені ні в універсалізації свого обладнання (аби не допомагати конкурентам), ні в підвищенні ремонтопридатності своїх виробів (аби продавати побільше нових вузлів).

Тому головною перешкодою в розвитку бізнесу Дмитра Шамровського стали відсутність універсального обладнання і конфіденційність технологічної інформації виробників. На подолання цих бар'єрів і спрямував свою діяльність Дмитро Шамровський від самого початку. Тепер він сам є носієм власної унікальної конфіденційної інформації, а доповіді про його технічні напрацювання на деяких підприємствах світових виробників читаються для інженерів найвищого рівня.

З біографії Дмитра Олександровича слід навести ще один дуже характерний епізод. На початку його діяльності в сфері ремонту паливної апаратури виникло питання – де брати запасні частини? В Україні їх не було. Поїхали з напарником до Туреччини, не знаючи мови, не маючи там знайомих. Дніпровцям просто пощастило: вони зустрілися з Мехметом Айдіном Озбеком, керівником турецької компанії, який виявився дистриб’ютором компанії Denso, а до того ж ще й одним із найкрупніших турецьких дилерів Bosch. Незважаючи на те, що розмова відбувалася на «мигах», Мехмет Озбек не тільки зрозумів, чого хочуть українці, а й просто їм допоміг. Він не тільки організував їм навчання, а й взяв на себе всі витрати приїжджих, в т.ч. й на проживання. Відтоді Мехмет Озбек – один із найкращих друзів і найнадійніших партнерів Дмитра Шамровського. Саме він дав майбутньому лідеру перший поштовх до якісних зрушень у його бізнесі.

Підсумовуючи вищевикладене, зазначимо, що метою такої передмови було не тільки представити загалу одного з найкращих механіків України. Адже, крім видатних технічних розробок, Дмитро Шамровський налагодив ще й виключно ефективний навчальний процес, який є яскравим прикладом самодостаньої альтернативної освіти в Україні і за її межами. Саме про це ми з ним і хотіли поговорити, а про деякі епізоди з його біографії розказали для того, аби переконати наших читачів у тому, що Дмитро Шамровський добре знає, про що говорить.

Освіта для всього світуОсвіта для всього світу
Automechanika 2016, Франкфурт, специалисты итальянской компании Rabotti с Дмитрием Шамровским у стенда DiMeD.


Школа без екзаменів
– У мене навіть думки не виникало про те, що фахівців для свого підприємства я буду шукати серед випускників вузів чи технікумів, – каже Дмитро Олександрович. – Ставлення до системи технічної освіти в Україні у мене негативне. Вона безнадійно відстала від нинішніх реалій і для потреб бізнесу непридатна. Більше того: я сам пропонував вузам організувати читання курсу лекцій про сучасні системи впорскування пального, системи Common Rail, способи їх діагностики й ремонту. Ставлення я відчув недоброзичливе – адже для моїх лекцій у когось з викладачів доведеться відбирати "години". В результаті студенти були позбавлені доступу до тих знань, які я міг би їм дати і які знадобилися б їм при працевлаштуванні. А наші технічні вузи і досі мають за найвище досягнення автопрому автомобіль ГАЗ-53.

Ну, не хочуть, то й не хочуть, що тут поробиш? На тому й розійшлися.
Продукт нашого підприємства, випробувальні стенди для паливної апаратури і ремонтне обладнання для неї у мене ніхто б не купував, якби я не навчав спеціалістів, які могли б на ньому працювати. Цей процес я розпочав у 2000-у році. Зараз навчання у нас є складовою програми постачання обладнання. Навчальний процес включає як теоретичну частину, так і практичні заняття на нашій СТО. Але навчальні семінари ми проводимо не тільки в Україні.

Освіта для всього світуОсвіта для всього світу


Для прикладу, останній навчальний цикл наша компанія провела в лютому цього року в Стамбулі. Туди прилетіла делегація з латиноаменриканських країн – Мексики, Колумбії, Еквадору, Перу і Чилі. Також на семінар прибули наші дистриб’ютори з Польщі, Сербії, Португалії та з Індії і Арабських Еміратів, які представляють наших партнерів в країнах Сходу і Близького Сходу, а також Африки.

Екзамени за результатами семінарів ми не проводимо, оскільки не вбачаємо в цьому потреби. До нас приїжджають люди, які, по-перше, інвестували значні кошти в обладнання, по-друге, заплатили за навчання, а по-третє, приїхали не за оцінками, а за знаннями, які їм необхідні для розвитку власного бізнесу і які я їм повинен дати. Для них байдуже, буде у них диплом, чи ні: їм треба тільки знання. Моє завдання – зорієнтувати слухачів щодо новинок паливної апаратури, дати технології їх діагностики і ремонту на нашому обладнанні, переконатися, що вони цю інформацію зрозуміли і засвоїли, і відповісти на всі без винятку їхні запитання. До тих пір, доки я не дійду висновку, що кожен слухач зрозумів і засвоїв те, що я йому розказав і показав, я його просто не відпущу, тому що він не просто мій студент, а мій партнер, який працює на моєму обладнанні.

В цьому, я вважаю, головна відмінність наших семінарів від навчальних процесів офіційної системи освіти: ми репутаційно і фінансово зацікавлені в остаточному результаті, бездоганній якості підготовки слухачів.

Тому, наприклад, методикам тестування паливної апаратури ми навчаємо тільки на стендах власної розробки, тому що на нашому обладнанні можна проводити тести, яких не можна виконати на стендах навіть світових виробників. Раніше ми користувалися стендами Bosch, Hartridge та обладнанням інших брендів, які зараз наводимо своїм студентам, буває, і в якості негативних прикладів. Адже деякі світові системи тестування фактично ґрунтуються на зовнішньому ефекті, і створені без належного розуміння принципів роботи паливної апаратури, особливо коли один бренд береться за створення апаратури для тестування виробів іншого. Наприклад, тестування паливних насосів на наших стендах здійснюється в 11-13 етапів, а на стендах Bosch і Denso – тільки в 3-4. В результаті всі показники в нормі, а насос, буває, працює неправильно, і ніхто не може зрозуміти, чому. В таких випадках замовнику радять просто поміняти насос. А на нашому стенді паливний насос стає повністю «прозорим», ми можемо виявити будь-яку його несправність, що дозволить його відремонтувати і зекономити клієнту чималі кошти.

Освіта для всього світуОсвіта для всього світу
Освіта для всього світуОсвіта для всього світу

Відмінності освітянських технологій
Навчальні семінари ми проводимо не тільки в якості комплектуючої опції до обладнання. Наші партнери з нашою допомогою й надалі уважно відслідковують новинки ринку паливної апаратури. Наприклад, на лютневий семінар в Стамбулі приїхали два підприємця з Еквадору, з якими ми вже проводили навчальні курси і в Дніпрі, і в Еквадорі. Річ в тім, що на семінарах ми розказуємо як про існуючі, так і перспективні паливні системи, які тільки-но починають застосовуватися в автопромі і яких ніхто з ремонтників ще не бачив. І от нашим еквадорським партнерам почали надходити замовлення на такі системи, про які ми їм розповідали раніше. У них виник ряд нових питань – як системних, так і конкретних, і вони визнали за доцільне приїхати до Стамбулу для їх з'ясування, тому що такої інформації вони не отримають більше ніде.

Відмінністю наших навчальних процесів є те, що ми можемо готувати фахівців, але не можемо підготувати викладачів, які взяли б на себе частку нашої навчальної роботи в своїй країні – скажімо, в тому ж Еквадорі. Просто виготовлення стендів і обладнання для ремонту паливної апаратури – це, так би мовити, зовнішній прояв нашої роботи, а в її основі – глибокий моніторинг ринку паливної апаратури, аналітика, розробка оригінальних і універсальних діагностичних та ремонтних технологій, які ми поширюємо відразу після їх створення. По суті, це наукова робота, братися за яку не ризикне ніхто з виробничників. Їхнє завдання – застосовувати наші напрацювання на практиці.

Освіта для всього світу

Крім того, відмінності мають і технології нашої освітянської роботи. Наприклад, упродовж багатьох років я створював слайдові і відеопрезентації, якими ілюструю свої лекції. Цей ресурс потребує постійного оновлення, перекладу на іноземні мови, створення ефективних навчальних методик передачі таких складних технічних знань користувачам. Так, на сьогоднішній день наша база навчальних слайдів у програмі Power paint складає близько 4 тисяч штук, і цей ресурс постійно зростає. Зараз не ті часи, щоб за одним підручником вчити цілі покоління інженерів. Вчорашні новини нікому не треба, ми навчаємо навіть не тому, що є сьогодні, а тому, що буде завтра або через рік.

Освіта для всього світуПісля наших навчальних курсів фахівець зможе налагодити роботу на своєму підприємстві і передати необхідні знання своїм підлеглим. Але тут питання не в керівництві, а в глибинному, системному, базовому розумінні призначення, конструкції і принципів роботи паливних насосів, інжекторів у всій ретроспективі їх технічного удосконалення, по всіх світових виробниках – BOSCH, Siemens, Denso, Delphi, Cummins та ін., плюс засвоєння унікальних методик тестування і ремонту вузлів паливної апаратури, які безперервно напрацьовуються нашою компанією.

Іншими словами, наша система підготовки кадрів – це постійно діючі курси підвищення кваліфікації, без яких підприємець швидко втратить конкурентоздатність. В сучасному динамічному світі такі методи підготовки і перепідготовки спеціалістів я вважаю єдино можливими для забезпечення ефективної підтримки їхньої кваліфікації, принаймні в технічній галузі.

Вся офіційна система освіти тут нікому нічим допомогти не зможе. Бізнесу від цього ні холодно, ні жарко, тому що необхідних йому фахівців він виховує сам. Але при цьому бізнес сплачує податки, на яких тримається вся економіка держави. Значна частина цих податків спрямовується саме на потреби системи освіти, і після слова НАВІЩО вже можна ставити великий знак запитання. Освітянам давно слід над ним замислитися.


Опубликовано в журнале autoExpert №3 2017. Использование материалов возможно только со ссылкой на источник.

«ДиМеД»
г. Днепр, тел. (0562) 33-33-23, 33-33-88, 33-33-99
e-mail: dimed@denso.dp.ua

www.dimed.com.ua



Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
 (голосов: 0)


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии в данной новости.

Архив

Ноябрь 2017 (15)
Октябрь 2017 (26)
Сентябрь 2017 (26)
Август 2017 (44)
Июль 2017 (29)
Июнь 2017 (26)


Для размещения рекламы обращайтесь в рекламный
отдел по телефону:

+38 (067) 537-82-42